Onze school

Het Hofpark is een school die midden in de maatschappij staat. We bieden leerlingen een positieve en veilige omgeving. Een plek waar je gezien en waar je gehoord wordt. Waar je leert samenwerken en creatief denken. Elke dag bieden we nieuwe kansen. We zetten leerlingen in hun kracht en betrekken ze bij hun eigen leerproces. Met als doel: welbevinden én ontwikkeling. Ontwikkeling qua leren én qua zelfvertrouwen en zelfstandigheid. 

Onze school in het kort  

Het Hofpark biedt gespecialiseerd onderwijs aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben vanwege hun gedrag en sociaal-emotionele ontwikkeling. Het Hofpark is een dynamische en ambitieuze school, die volop in ontwikkeling is. De focus op kwalitatief goed onderwijs staat centraal, omdat wij weten dat dit de maatschappelijke kansen van onze leerlingen vergroot. 

Leerlingen, ouders en medewerkers van verschillende achtergrond, godsdienst of levensovertuiging gaan bij ons op school met respect met elkaar om. Wij zijn een algemeen bijzondere school. Dat betekent dat we uitgaan van gelijkwaardigheid van iedereen die aan ons verbonden is. 

Onze school telt: 

  • 96 leerlingen, in de leeftijd van 4 t/m 13 jaar
  • 9 groepen (van ongeveer 10 tot 12 leerlingen, de kleutergroep is nog kleiner)
  • 40 medewerkers  

Leerlingen krijgen, indien nodig, intensieve ondersteuning middels de Schakelklas. 

Positief gedrag 

Bij ons op school werken we samen aan leren en gedrag in een gezonde en veilige leeromgeving. Dit doen we met een positieve insteek. We versterken goed gedrag door heldere verwachtingen te creëren. Zo willen we het leren bevorderen en gedragsproblemen zoveel mogelijk voorkomen. We werken volgens de PBS-methodiek, waarbij het bekrachtigen van gewenst gedrag centraal staat.  

Onze visie 

Op Het Hofpark willen we leerlingen het beste uit zichzelf laten halen. We bieden een veilige plek voor leren en ontwikkelen. Plezier, veiligheid, respect en zelfstandigheid staan voorop. Dit gaat samen met het hebben van hoge verwachtingen. Dit geldt zowel op het gebied van het niveau op de basisvaardigheden als op SEO (Sociaal Emotioneel Leren) en “leren leren” (gedrag). Iedere leerling heeft zijn eigen talenten en mogelijkheden. Die geven we graag alle ruimte. We betrekken onze leerlingen bij hun eigen leerproces. We luisteren naar ze en zoeken samen naar creatieve oplossingen. Zo groeit hun zelfvertrouwen en zijn ze écht trots op zichzelf. Ouders zijn de ervaringsdeskundigen in de opvoeding en ontwikkeling van hun kind. Daarmee zijn ouders voor ons een belangrijke informatiebron. 

Inspectiebeoordeling 

De Inspectie van het Onderwijs bezoekt onze school een keer per vier jaar. Ons onderwijs kreeg de laatste keer een voldoende. Dit betekent dat onze school voldoet aan de vereiste basiskwaliteit. 

Vragen?

Wil je meer weten over ons onderwijs of heb je een andere vraag? Neem dan gerust contact met ons op. 

Contact