Locatie

Leerlingen op onze school volgen onderwijs aan de Meester van Hasseltlaan (in de Parkenbuurt) in Apeldoorn. Leerlingen vinden op onze school een veilige omgeving voor hun ontwikkeling.

Het gebouw

Het Hofpark deelt het schoolgebouw met SBO De Prinsenhof. We zitten verspreid over bijna de hele benedenverdieping en beschikken ook nog over twee klaslokalen boven. Centraal in het gebouw zitten de grote en kleine gymzaal, het Talentenlab, de Schakelklas en een grote aula met keuken. Ook zijn er meerdere extra ondersteuningsruimtes.

De klassen

We organiseren ons onderwijs in units: twee of drie klassen die nauw met elkaar samenwerken. Het zijn hechte mini-teams die samen het onderwijsaanbod zo goed mogelijk vormgeven. De inrichting van de klassen is rustig. We maken gebruik van een visueel dagprogramma, een beloningssysteem en een themawand op vaste plekken in de lokalen. Leerlingen zitten los van elkaar, twee aan twee of in kleine groepjes. Dit is afhankelijk van hun behoeften en mogelijkheden.

Koken en buitenspelen

Het kooklokaal gebruiken we veel, bijvoorbeeld om iets lekkers te maken als groepsbeloning. Buiten zijn vier pleinen om te spelen. Elke unit met de bijbehorende klassen maakt hier op verschillende tijden gebruik van.