Onze doelen

Als school leren we ook. We willen ons onderwijs steeds blijven verbeteren. Elk jaar stellen we onszelf doelen. Hier lees je wat we vorig jaar bereikten en waar we komend jaar aan willen werken. 

Bereikt in schooljaar 2024-2025 

Naar aanleiding van het verbeterplan versterken kwaliteit is in het schooljaar 2024 – 2025 de focus gericht geweest op het versterken van de professionele cultuur en het maken van een kwaliteitsslag ten aanzien van het pedagogisch-didactische handelen en het vergroten van onze kennis en vaardigheden ten aanzien van het rekenen.

  • Er is in de volle breedte aandacht voor het pedagogisch klimaat en het nut en de noodzaak van een veilig pedagogisch klimaat waarin leerlingen tot ontwikkeling kunnen komen. Het ontwikkelteam pedagogisch handelen heeft een mooie opzet gemaakt voor de kwaliteitskaarten PBS, PAD en de ABC-methodiek en is bezig om de verschillende interventies/methodieken stevig te verankeren in het DNA van de school. 
  • Er is een start gemaakt met de implementatie van EDI. EDI staat voor Expliciete Directe Instructie. EDI bestaat uit een aantal vaste lesonderdelen, aangevuld met technieken. Het doel van EDI is om de leerstof succesvol aan te leren aan alle leerlingen. Er is aandacht geweest voor het activeren van de voorkennis (passend bij het lesdoel), het stellen van een doel (inclusief concept en vaardigheid), het gebruik van wisbordjes en beurtstokjes. Binnen de stuurgroep EDI (en het team) zijn afspraken gemaakt voor wat betreft de implementatie van de verschillende onderdelen/lesfasen en wordt er op deze manier een start gemaakt met de kwaliteitskaart didactisch handelen. 
  • Leerkrachten en onderwijsondersteuners kennen opbouw van rekenleerlijnen, kunnen gebruik maken van de didactische modellen (zoals bijvoorbeeld het hoofdfasenmodel, drieslagmodel en het handelingsmodel) en weten goed hoe de automatiseringslijn (de rekenmuur) opgebouwd is.  

Nieuw jaar, nieuwe doelen 

Het team heeft in het schooljaar 2024-2025 extra competenties en vaardigheden ontwikkeld en hun kennis vergroot. Wij vinden het belangrijk om deze competenties en vaardigheden verder te ontwikkelen en te versterken. Door deze vaardigheden verder te ontwikkelen en te borgen, werken wij aan duurzame onderwijsontwikkeling en kwaliteit. 

  • Het EDI-traject krijgt in het kalenderjaar 2025 en in de komende schooljaren nog veel aandacht. 
  • Continuering van versterken rekenonderwijs, ook door het opleiden van een rekencoördinator. 
  • Opleiden van een PBS-coach. 
  • Implementatie van een nieuwe taalmethode.