Resultaten
Wat leren leerlingen op onze school? En wat gaan leerlingen doen als hun tijd bij ons erop zit? Dat onderzoeken we ieder jaar.
Basisvaardigheden
Rekenen, lezen, taal en burgerschap zijn belangrijke vakken. Je hebt ze nodig om later zo goed mogelijk mee te kunnen doen. Daarom besteden we er in onze lessen veel aandacht aan.
We willen dat minimaal 75% van onze leerlingen aan het einde van hun schoolperiode het streefniveau voor deze vakken haalt. Vorig schooljaar waren dit de resultaten:
- Rekenen: 68,75% van de leerlingen haalde het streefniveau.
- Lezen: 87,5% van de leerlingen haalde het streefniveau.
- Taal: 81,25% van de leerlingen haalde het streefniveau.
Daarmee hebben we onze ambitie nog niet helemaal behaald. We zitten immers voor het vakgebied rekenen onder de gestelde norm. We maken hierin echter wel stappen, dankzij het verbetertraject van het afgelopen jaar en de focus op het rekenonderwijs. Wij werken aan verbetering.
Burgerschap wordt vormgegeven op basis van de drie domeinen, te weten de schoolcultuur, de samenleving, en de democratie en maatschappelijke vraagstukken. Het aanbod wordt zowel theoretisch, als in de praktijk vormgegeven. Burgerschap wordt gemeten op drie aspecten: kennis, houding en vaardigheden.
In het schooljaar 2024-2025 hebben we voor de eerste keer de opbrengsten van ons burgerschapsonderwijs gemeten via burgerschapmeten.nl. De door ons gestelde normen hebben wij ruimschoots behaald.
Ten slotte deden op onze school 16 leerlingen mee aan de doorstroomtoets Route 8. Gemiddeld haalden zij een score van 165.
Uitstroom
We streven ernaar dat zoveel mogelijk van onze leerlingen uitstromen naar:
- voortgezet (speciaal) onderwijs met als doel een vmbo, havo of vwo-diploma.
- praktijkgericht voortgezet (speciaal) onderwijs, met als doel uiteindelijk werk te vinden.
Vorig schooljaar stroomden 32 leerlingen uit. Van deze leerlingen vond 84,4% een plek in het diplomagericht voortgezet (speciaal) onderwijs en 15,6% ging naar praktijkgericht voortgezet (speciaal) onderwijs.
Naar een passende plek
We besteden veel tijd en aandacht aan het vinden van geschikte uitstroomplekken. En we bereiden onze leerlingen daar ook goed op voor. Na een jaar kijken we of ze nog op de plek zitten waar ze na onze school naartoe zijn gegaan.
We willen dat 85% van onze oud-leerlingen na een jaar nog op de plaats van bestemming zit. Vorig schooljaar was dat zo in 94,7% van de gevallen. We hebben onze norm daarmee behaald.
